Fortrydelsesret
§4. 14 dages fortrydelsesret
Når du handler hos www.kids-happyland.dk har du 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du modtager varen, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal kan sendes til webshop@kids-happyland.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret og oplyse dit ordrenummer.
NB: Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Varer undtaget af fortrydelsesretten
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
§5. Returnering
Hvis du fortryder dit køb skal varerne enten returneres til direkte til:
JOSI ApS
Att.: Kids-happyland Webshop
Dalbygade 40H
6000 Kolding
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Ved returnering skal du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb samt en beskrivelse af hvorfor du ønsker at fortryder dit køb.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Du hæfter for følgende værdiforringelser:
du har taget varen i brug
varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
du har håndtereret varen på en anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
§6. Reklamation - Hvis der er noget galt med varen
Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Du har 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, dvs. at påførte fejl og fejlbrug ej er reklamationsberettiget.
NB: Vær opmærksom på at du selv har ansvaret fra du henter eller modtager pakken. Er pakken beskadiget ved modtagelse bør du derfor nægte modtagelse og kontakte os så hurtigt som muligt.
Du skal kontakte os inden for "rimelig tid"
Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til webshop@kids-happyland.dk eller telefonisk på tlf.: +45 91 71 57 18. Afhængigt af den konkrete situation, vil du modtage de videre instrukser.
Varen skal sendes til:
JOSI ApS
Att.: Kids-happyland Webshop
Dalbygade 40H
6000 Kolding
Når du returnerer varen, bedes du samtidigt så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Vedlæg også en kopi af din ordrebekræftelse.
Ved reklamationer på Emmaljunga anbefaler vi at tage vognen med i den butik som er valg som Service Partner for at vi kan yde dig den bedste service.
Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. Hvis reklamationen ikke er berettiget skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for varerne indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.