Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

 

Generelle oplysninger

 

www.kids-happyland.dk ejes og drives af JOSI ApS, CVR-nr.35848541, (herefter "www.kids-happyland.dk"), Dalbygade 40H, 6000 Kolding, +45 91 71 57 18, info@kids-happyland.dk.

 

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.kids-hapyland.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

 

Hvis du ikke modtager en ordrebekræftelse bedes du kontakte webshop@kids-happyland.dk

 

 

 

§1. Bestilling og betaling

 

www.kids-happyland.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse.

 

For at handle på www.kids-happyland.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

 

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i "kurven". Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af kurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

 

Eventuel betaling af fragt pålægges i trin 2, hvor du skal oplyse dine data. Når du er klar til at bestille, vælger du leveringsmetode, klikker på "Næste" og indtaster dit navn, adresse, e-mail og telefonnummer og vælger eventuelt opsamlingssted eller vores kontor/lager du ønsker at afhente varen i. Du kan også skrive en bemærkning til os og vælge om du ønsker et byttemærke på varerne. Når du trykker på ’Næste’ åbnes et betalingsvindue, hvor du vælger betalingsform og gennemfører betalingen. Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen "Godkend og betal". Herefter går din ordre videre til www.kids-happyland.dk.

 

 

Betalingsmetoder

 

På www.kids-happyland.dk kan du betale med følgende betalingsmetoder:

 

Dankort/Visa Dankort

Visa / Visa Electron

Mastercard

American Express

JCB

MobilePay

Kontooverførsel

Vi tager ikke gebyrer for betaling.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

 

NB: Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

 

§2. Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

 

§3. Levering

 

 Du kan vælge flere forskellige leveringsmetoder på www.kids-happyland.dk. Du kan vælge at afhente din ordre i vores kontor/lager. Dette er gratis. Du kan også vælge levering med dao hjem til din privatadresse eller til din arbejdsplads til 49 kr. eller du kan vælge at afhente varen på et af de angivne opsamlingssteder i dit område til 39 kr.

 

Hvis du vælger levering til en pakkeboks eller pakkeshop skal din bestilling afhentes inden for 7 dage fra da du fik besked om at varen var klar til afhentning. Hvis du ikke har mulighed for, at afhente din bestilling indenfor dette tidsrum bedes du kontakte din lokale pakkershop for at aftale nærmere.

 

Bemærk at vi ikke videregiver oplysninger til fragtmand. Ønsker du at varen skal stilles på din adresse, skal du derfor selv kontakte fragtmanden.

 

Såfremt du vælger at pakken må stilles på din hjemmeadresse er det på eget ansvar.

 

 

 

§4. 14 dages fortrydelsesret

 

Når du handler hos www.kids-happyland.dk har du 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du modtager varen, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.  

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal kan sendes til webshop@kids-happyland.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret og oplyse dit ordrenummer.     

                                                                                                                        

NB: Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Varer undtaget af fortrydelsesretten

 Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,  

 

 

 

§5. Returnering

 

Hvis du fortryder dit køb skal varerne enten returneres til direkte til:

 

JOSI ApS

Att.: Kids-happyland Webshop

Dalbygade 40H

6000 Kolding

 

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

 

 

 

Ved returnering skal du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

 

Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb samt en beskrivelse af hvorfor du ønsker at fortryder dit køb.

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

 

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Du hæfter for følgende værdiforringelser:

 

du har taget varen i brug

varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den

du har håndtereret varen på en anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

 

 

 

§6. Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

 

Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Du har 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, dvs. at påførte fejl og fejlbrug ej er reklamationsberettiget.

 

NB: Vær opmærksom på at du selv har ansvaret fra du henter eller modtager pakken. Er pakken beskadiget ved modtagelse bør du derfor nægte modtagelse og kontakte os så hurtigt som muligt.

 

Du skal kontakte os inden for "rimelig tid"

 

Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til webshop@kids-happyland.dk eller telefonisk på tlf.: +45 91 71 57 18. Afhængigt af den konkrete situation, vil du modtage de videre instrukser.

 

Varen skal sendes til:

 

JOSI ApS

Att.: Kids-happyland Webshop

Dalbygade 40H

6000 Kolding

 

Når du returnerer varen, bedes du samtidigt så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Vedlæg også en kopi af din ordrebekræftelse.

 

Ved reklamationer på Emmaljunga anbefaler vi at tage vognen med i den butik som er valg som Service Partner for at vi kan yde dig den bedste service.

 

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger

 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. Hvis reklamationen ikke er berettiget skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse. Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har selv ansvaret for varerne indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

 

 

 

§7. Persondata

 

 

For at kunne handle på www.kids-happyland.dk skal du som minimum oplyse:

Navn

Adresse

E-mailadresse

Telefon/mobilnummer

 

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

 

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

 

Som kunde har du ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på:info@kids-happyland.dk.

 

 

 

§8. Klagemuligheder – oversigt og links

 

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til den ansvarlige for webshoppen på webshop@kids-happyland.dk eller tlf.: +45 91715718.

 

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
 

Klageportalen for Nævnenes Hus.

 

 For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

JOSI ApS
Att.: Kids-happyland Webshop
Dalbygade 40H
6000 Kolding
webshop@kids-happyland.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)